Monday 7 May 2007

Pealkirjatu

Juba eiteamitmespäev oma armsa Postimees Online’ta. Viimased päevad olen EPL’i pidanud lugema. Nojah, harjumuse asi. Vanasti (no olgu, nii 2-3 a. tagasi), kui ühikas elasin ja teinekord kella 9 ajal Peda sööklas riisiputru söömas käisin, sai ikka lugemiseks väljapandud ajalehti sirvitud. Pakutud valiku eelistus oli siis (ja praegugi) siuke: PM, EPL, ÄP, Linnaleht. Siinseid ajalehti ma eriti ei loe. Ei füüsilisel ega virtuaalsel kujul. Vahetevahel ostan laupäevase/pühapäevase The Times’i või Guardian’i, aga sellist tööpäevast ajalehe ostmist ma ei praktiseeri. Muide, siinamail, mulle on vähemalt siuke mulje jäänud, ei tellita ajalehti postiga, vaid minnakse nende soetamiseks poodi. Samas, eks oleks ikka kahju küll tollest postiljonist, kes peaks laupäevaseid ajalehti kodudesse laiali kandma...

Loen praegu siukest raamatut nagu „Pies & Prejudice: in Search of The North” by Stuart Maconie. Dokumentalistikasse kuuluv lugu sellest, kuidas põhja Inglismaalt, Wigan’ist pärit autor, kes on aastaid nn lõunas elanud, läheb ja uurib, missugune see müstiline ‚põhi’ tänapäeval on. Muide, The Verve on ka Wigan’ist :) Talve hakul jooksis ETV-s pühapäeva hilisõhtuti selline BBC sari nagu „North & South”. Ehkki sealne lugu toimus 19. sajandi keskpaigas, siis paljuski on need iseloomulikud jooned inimeste meeltes vististi säilinud tänapäevalgi. Põhja tahumatute kommetega, samas soe tehasetööline vs lõuna dändi. Täitsa väärt raamat tundub, oleks hea nii mõnelegi ‚Inglismaa=London’ suhtumisega eestlasele lugeda :p Samas, nii mõnigi asi jääb meile kui välismaalastele arusaamatuks. Meenutab seda ‚näh, mis seals naljakat nüüd oli?!’ tunnet kui vaatan „QI-d”, „Have I Got News for You”, „Never Mind the Buzzcocks’i” ja teisi saateid, mis eeldavad head kontekstitundmist. Ahjaa, nii palju olen targemaks saanud, et lõunasöök pole siin põhjas lunch vaid dinner ja et dinner pole dinner vaid hoopis tea ;) Seda tea asja ma teadsin ennegi, aga arvasin, et see on mingisugune lühend sõnast dinner. Hiljuti olin aga hämmingus, kui Neil töölt koju tulles õhtust süüa ei tahtnud, öeldes ‚I had my dinner late today’. Mul oli siis reaktsioon, et mis õhtusöök, sa pole veel õhtusööki söönudki veel ju...Heh.

20-23 olen siis Talinas. Koju kahjuks ei jõua. Seekord.

2 comments:

LeilaHella said...

jaah, Postimees Onlinega on mul sama lugu. olin harjunud seda kogu aeg töö juures kiikama, et sündmustega kursis olla. nüüd vaatan Delfit ja EPL-i. Delfit sellepärast, et seal on tavaliselt kõik suuremad teemad koos ja siis hea edasi uurida.

väga tore, et selline raamat on nagu Pies ja Predjudice. otsin selle üles ja loen ka - kohe peris huviga. muuseas, tea on õhtusöögi kohta üsna tavaline ka Austraalias. kui mu sõber ütles, et I am cooking tea, siis mõtles ta hoopis õhtusöögi valmistamist, mitte teekeetmist. ja Paul küsib alati, et what's for dinner (dindins), kui mõtleb õhtust söömaaega :)

loodan, et Su Eesti-reisi aeg jõuab ruttu kätte :)

Maarja said...

jee, pm online on tagasi :) aitäh, ma juba ootan järgmist pühapäeva!