Friday 29 June 2007

septembrikuuskõikonuus...äkki

Eile enrollisin end ühele kursusele kohalikus kolledzhis. Mõeldud on see üle 21-aastastele, kord nädalas toimub auditoorne õppetöö ning teise korra nädalas tuleb käia vabatahtlikuna kusagil lasteasutuses. Certificate in Children’s Care, Learning & Development on kursuse nimi ja kestab see septembrist veebruari lõpuni. Ehkki mul on suht karvane tunne, et palju asju, mida selle kursuse raames õpetama hakatakse, ma juba tean (pedas sain arengupsühholoogiat). Sellegipoolest on mul plaan end selle abil siinse tööturu jaoks atraktiivsemaks muuta, sest, ohjah, BA in SW from Estonia pole vihmases Albionis piisavalt valiidne. Nuja kui baka pole aktsepteeritav, siis magistriga on sama lugu. Augustis saadan kindlasti kooli akadeemilise puhkuse pikenduse taotluse, ehkki mul on tunne, et samahästi võiks selle saatmata jätta, kuna tõenäosus, et veebruaris õpinguid jätkan, on üpris piiisike...Mis ei tähenda seda, et jätan need katki kerge südamega..samas, äkkiikkakuidagisaab..ja praktilise poole pealt-kes teab, äkki olen tagasi mitte 10, 20, 30 aasta, vaid paari-kolme pärast...

Enne enrollimist pidin tegema inglise keele taseme testi, mis koosnes kirjutamisest ja lünktekstide täitmisest. Tulemuseks L2, mis oli paremuselt teine tase. Ei olnud raske, aga arvestades seda, et olen vägagi aeglane kirjutaja (ka eesti keeles), siis olen rahul. Suht naljakas, et ma sain parema tulemuse kui minuga samas ruumis seda testi sooritanud valge britt, faa-faa :p Although, taking into consideration the snobbish side of me, välimuse ja kõnekeele järgi kuulus ta rohkem ühiskonna sellesse kihti, kus elatakse abirahast ning kus düsleksik/düsgraafik olemine on pigem uhkuseasi, nii et väga suureks hõiskamiseks pole põhjust.

Järgmise kuu rotas on 2 pärastlõunast vahetust, kõik ülejäänud hommikused. Njaa, 5:50 ülestõusmised, siit ma tulen ;)

3 comments:

LeilaHella said...

millegi õppimine on väga kaval asi. kahju, et BA-st midagi kasu pole. ma pole ise proovinud kuhugi saada, nii et ei tea, kas mu TÜ diplomist midagi arvataks.

kahju, et Sul kodus õpingud pooleli on. ehk saad selle asja kuidagi korda aetud. heh, mind ei tahetud enne kodumaalt äragi lasta, kui kraad käes. päris nii see ei läinud, aga nagu raske kivi istus südame peal, kui bakatööd esitanud polnud. palju Sul omas koolis veel jäänud on?

jajah, eestlaste keeletase on tihtipeale parem kui mõnel keskmisel inglasel. samas, välismaalased oskavad alati grammatikat paremini kui kohalikud :p

Maarja said...

Mul on magistris 3 semestrit jäänud, et siin täiskohaga tööl käies seda lõpet päris ei saaks..aga eks mul ongi see mõte, et äkkiikkakuidagisaab :) eks see lõputöö ole jah paras hmm koerasaba, aga kui ikka oled sinnamaani juba jõudnud, siis oleks tõesti kahju asi sinnapaika jätta, isegi tuhandete km-te kaugusel olles.

heh, kui ma siin Erasmus olin, siis juhtus kord 1 loengus siuke asi, et noor õppejõud ja üliõpilased (keda oli nii 15) ei teadnud, kuidas 1 sõna kirjutada tahvlile. Ma sõna täpselt ei mäleta, aga see oli siuke pikemat sorti ja kombinatsioon -eau- vms oli see, mis neid segadusse viis, et milline see kirjapilt on. Mina aga juhuslikult teadsin, kuidas seda sõna kirjutatakse. Aga mingil põhjusel ma ei öelnud seda neile. Põhjuseks ehk kartus, et äkki ei vaadata seda eriti hästi, et tuleb nüüd välismaalane ja hakkab meie emakeelt siin õpetama. Samas, eks nad ise ka teinekord ütle, et you speak better English than i do..või nagu mulle 1 töökaaslane ütles 'you speak English, i speak Lancashire'. :)

LeilaHella said...

kahjuks või õnneks on siin dialektid väga tugevad ja elujõulised. meie õpime koolis jah, seda "kirjakeelt" ja kui siia tuleme, siis imestame (olenevalt kohast), kui erinev kõik on ja mitte midagi ei saa aru :D aga inglased jah ütlevad, et meie inglise keel on kindlasti parem kui nende eesti keel. armas :)

vaatasin siin ise võimalusi õppimiseks. et MA-d teha (näiteks tõlkimises või nii) aga... ei tea. mul peaks mingi vägev saksa, prantsuse või hispaania keele pagas olema, kui seda tahaksin. või siis hiina keel. midagi ikka leiab.

edu Sulle! :)